Wednesday, November 26, 2008

SGI Student Story Larrr....

Ni story about Malay Georgian badge 2008..

Ini kisah lima bersaudara tapi bukan cite Hang Tuah Lima Bersaudara tapi kisah lima sahabat yang tak machos tapi hanchos. Hehe.. aku consider we all ni sahabat sebab memang aku anggap they all lebih rapat and memahami each other walaupun tak berapa nak paham. Tu pasal la ada problem cikit tapi besar gak. Okkey! Aku rase baik aku describe one by one la. Tapi aku malas la nak reveal diri aku. Jadi kalau aku ‘terreveal’ diri aku tu…. Korang wat tak tau je la ek..

Aku mula ngan kawan yang bernama Adi Roy. Hahaha.. budak memang sempoi. Kalau korang duduk ngan dia mesti terburai usus perut gelak. Adoiiii…..!!! mamat ni kalau ingat kat dia memang menitik air mata aku tahan gelak. Tapi kesian mamat ni, selalu tension sebab kena usik ngan we all. Dia ni baguih wat kawan sebab dia ni banyak pengalaman (yang baik2 je lar..). aku pun banyak belajar mengenal sifat2 and perangai kaum hawa daripada dia. Dia ni Allah kurniakan kat dia bakat menyanyi. Dia boleh jadi recording artis pe.. kalau tak caya korang dengarla dia nyanyi. Memang katak dengar sure menangis punyer. Dia ni suka katak tapi aku tak taula katak jenis pe? Kodok ke puru? Ntah2, katak pisang. Hehehe.. cukupla tu. Nanti dia pukul aku naya ja.

Ni pulak Wak Kobeng.. Haaaaa… dia ni lagi lar dasat. Aku pun tak tahan tengok muka dia. Aku tengok je dia memang tergelak sampai nak putus urat marih aku. Dia ni rajin gak tapi da dekat SPM je lar.. mamat ni macam tak reti tension. Maklumla mamat ni jenis yang romantis ala gitu. Memang manja sembang ngan “bunga” tapi sembang ngan kawan memang tak waras langsung. Aku pun bengang gak kadang2 bila dia wat muka selenger dia tuh.. tapi sebab ada satu kelebihan kat muka dia tu wat owang tengok mesti tergelak. Bibir tebai.. Err.. kelebihan ke keterlebihan tu??? Mamat ni Allah bagi speciality untuk berkreatif. Dia pandai goreng gitar tapi tak guna minyak dan kuali lar. Jangan salah pikir lak. Dia ada gak gubah lagu yang aku pun tak tau tajuk pe . Dia ni dengan Adi Roy memang rapat giler. Tuh yang payah tu.. dah la rapat.. giler plak tu. Yang korang giler pehal????
Aku rase cukupla tuh.. nanti terbongkar apa yang aku tulis ni memang aku jadi ubi bakaq la..

Alkisah ni plak cite tentang Jepun Hitam. Aku tak gelar tapi dah geng2 yang laen panggil dia macam tu. So aku bagi ko nama macam yang aku tulis tadi ek. Jangan marah yea sahabat kita setel elok2 nanti. Dia ni paling kami geram. Cepat sangat melenting. Tapi dia ni antara budak pandai dalam skul. Tak da budak melayu lain dalam skul leh challenge dia ni. Dia ni suka mengira. Tu yang otak kadang2 shut down. Bila otak shut down memang owang dia jadi tak da otak. Tu yang gila tuh.. dia ni suara paling kuat. Gelak paling kuat. Tapi baguih wat kawan sebab dia ni rajin. Memang rajin sampai anak dara pun kalah. So, you all anak2 dara kalau nak cari suami mithali cari la mamat Jepun Hitam ni. Dia ni rapat ngan cikgu2 kat skul so dialah jadi middle-man untuk kitorang untuk contact cikgu walaupun hanya dua meter di depan mata kami. Besala tuh.. kami ni banyak wat salah ngan cikgu2 kat S.G.I Taiping.. malu da sampai tahap yang tinggi tapi alhamdulillah cikgu2 tetap berbungkus-lemas (lagi dahsyat daripada bertungkus-lumus) untuk tolong kitorang menghadapi SPM.

Yang aku risaukan ialah mamat ni. Dia ni nama brutal tapi dia bukan brutalis. Gelaran dia kat ‘kampong’ S.G.I Taiping ialah Syah Mohawk. Hehehe. Korang dah dapat agak nama betoi dia la plak. Dia ni pun macam Jepun Hitam. Tapi tak cepat melenting Cuma cepat merajuk. Aku dah serik gaduh ngan dia bukan sebab kena pukul tapi sebab dekat seminggu dia tak tegur aku. Hehehehe… mamat ni jenis tak sebulu ngan kitorang sebab dia pun antara kategori budak melayu yang hebat gak la.. Mohawk ni partner ngan Jepun tadi. Tu pasal la diorang ni jadi pelajar melayu yang hebat kat S.G.I. aku pun tak tau otak diorang ni otak ape. Mamat Mohawk ni memang rajin and wat keje kemas tapi careless. Huhu.. besala tuh.. manusia tidak pernah terlepas daripada wat silap. Dia selalu jumpa cikgu untuk dapatkan tips2 untuk SPM. So, kitorang yang laen lepak and sapu apa yang dia dapat. Sebab dia tak selalu duk ngan kami ialah bila duk sekali dia pun hilang kewarasan dia.

Haaaaa.. tu lah citenyer…. Story aku tak dapat release sebab publisher tak kasi takot owang trauma setelah membacanya. Hehehe.. Citer aku nanti2 la aku post.. So tajuk kena tukar jadik “D’ 4 SGI musketeers” tapi aku rasa “D’ 4 SGI musketiak” lagi sedap and sesuai dengan pengalaman hidup kitorang… korang nak tau macam ner meke dapat nama kean tunggu aku siasat salasilah nama meke ek. Tak lama pun… tapi aku tak janji la ek..

Pesan buat SAHABAT2ku..

Kita telah dipertemukan Tuhan untuk menempuah awal remaja bersama. Tetapi tempoh itu telah semakin kehabisan. Tibalah masa untuk kita berlima berpisah menempuh jalan masing-masing. Aku doakan kejayaan dan kebahagiaan kamu semua sahabat dunia dan akhirat. Dulu berlima kini keseorangan diri. Selamat menempuh alam yang baru tanpa kehadiran kalian berempat.

Sahabat2ku.. aku pohon kemaafan setulus hatiku. Ingatlah kita dalam kenangan.

Aku, Adi Roy dan Wak Kobeng…
Tiga serangkai, tak cukup sorang hilang akai…

<<<<<<>>>>>>

Adi Roy - Aizzuddin
Wak Kobeng - Akhiri
Jepun Hitam - Faif
Syah Mohawk - Syahrizal